Bicara Hati-Damya Hanna..

"Dalam satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan,Tengku Syahran dan Zahlia bertemu. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda,seorang wanita yang tidak pernah dicintai.

Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Zahlia demi mengelak dirinya dari dikahwinkan dengan Linda. Zahlia terkejut dengan permintaan Tengku Syahran. Tengku Syahran tidak dikenali dan tidak mungkin Zahlia boleh jatuh cinta dengan pemuda itu.

Zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu.Pelbagai cara dilakukan oleh Tengku Syahran untuk memenangi hati Zahlia. Akhirnya Zahlia akur tetapi dengan syarat, hak-hak peribadinya tidak akan diganggu.

Setelah diijab kabul, Tengku Syahran mula berubah. Egonya terlalu tinggi dan dia tidak mengikut perjanjian yang ditetapkan.Zahlia berasa tertipu. Tengku Syahran telah mungkir janji. Kini timbul pelbagai konflik dalam rumahtangganya.

Benarkah hakikat bahawa perkahwinan yang berdasarkan kontrak tidak dapat mengundang rasa cinta,kasih,sayang dan kerinduan? Bicara hati sebuah kisah yang dapat mengungkap segala rahsia!"

(@_@)(*,*)(&;*)(^,^)


Ni sinopsis novel alaf 21 yang penulisnye adalah Damya Hanna..tajuknye mesti la x laen x bukan "BICARA HATI"!!huhu...walaupon da banyak kali aq membacanya aq x penah puas dengannye..ada waktu2 terluang aq akan membacanye...mmg hobi aq la 2,hehe..aq ni mmg minat sgt la ngan novel2 ni..banyak da novel aq bce!!!
Haha..kadang2 tu ble da start bace novel aq smpai lupe nk makan minum,wat keje pon leh lupe!!2 la kelemahan aq law da mula bace novel..haha..aq sebenarnye bukan ape,cuma bile membace 2 aq fokus!ye dokkkkk...???huhu...betul la 2..aq ni law membace aq lebih suke law menghayati jalan ceritenye...bru la urmphhh..!!haha..cm law kiter dengar lagu law da hayati bru la kiter faham maksud yang tersurat dan tersiratnye 2 kn...haaaa...cm 2 la law kte bace novel ni...huhu...sume n mane2 novel skalipon..hayati la ia..:)

Comments

Popular posts from this blog

TIPS MELEGAKAN SAKIT TEKAK DEWASA & KANAK-KANAK

BerKeLaH wAtERf@LL,gAmBaNg PaH@Ng

Buatmu ibu..muahh